| دفترچه

دفترچه ای برای یادداشت،بایگانی و به اشتراک گذاری هرآنچه که ارزشمند است.

| دفترچه

دفترچه ای برای یادداشت،بایگانی و به اشتراک گذاری هرآنچه که ارزشمند است.

|  دفترچه

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

آتئیست ها و خودکشی:

جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲ ق.ظ

به قلم استاکس روش (Staks Rosch) مبلغ خداناباوری و انسان‌شناس:


افسردگی یک مشکل جدی در جامعه خداناباوری است و در اکثریت اوقات منجر به خودکشی می‌شود، این چیزی است که اکثریت خداناباوران دوست ندارند به آن اعتراف کنند. اما این درست است.


بسیاری از خداناباوران دوست دارند که بگویند از انسان های مذهبی شاد تر هستند و من هم دوست دارم که اینگونه باشد ، ولی حقیقت گاهی اوقات متفاوت است. برخی افراد به سبب بی اعتقادی و بی اعتمادی به مذهب، دست به خودکشی می‌زنند. 


تصور کنید که شما یک جوان هستید و به این باور می‌رسید که خداوند وجود ندارد  و هر آنچه که والدین شما، به شما آموخته‌اند، حقیقت نداشته و خرافات است.


حال شما باید با سوالاتی از قبیل معنای زندگی، ادامه یک زندگی معنادار بدون خداوند، زندگی بدون ایمان به  بعد از مرگ و هدف زندگی جواب بدهید!


من دوستانی دارم که برخی مرده‌اند و برخی هم خودکشی کرده‌اند.


برخی از خداناباوران می‌گویند که آمار منتشر شده در مورد خودکشی خداناباوران غیر معتبر است ولی حتی اگر تعداد خودکشی های ما ، به اندازه مذهبی ها هم باشد باز باید در جهت کم کردن آن تلاش کنیم.


لینک مقاله:

https://www.huffingtonpost.com/entry/atheism-has-a-suicide-problem_us_5a2a902ee4b022ec613b812b


البته در بخش‌های از این مقاله آقای  Staks Rosch می‌گوید که برخی از افراد بعد از اعلان خداناباوریشان توسط خانواده و دوستان با فشار مواجه می‌شوند و به همین دلیل خودکشی می‌کنند!


در جواب به آن گفته می‌شود: پس چرا آتئیسم و جریان خداناباوری نمی‌تواند مریدانش را طوری تربیت کند که به خودکشی دست نزنند و در برابر مشکلات مقاوم باشند؟! مگر تازه مسلمانان غربی توسط خانواده‌ها و دوستانشان تحت فشار قرار نمی‌گیرند؟ پس چرا آنها خودکشی نمی‌کنند؟


چرا بزرگان خداناباوری به مانند فوکو، گی دوبور و ...، خودکشی کرده‌اند ولی در طول تاریخ حتی یک عالم معتبر اسلامی وجود ندارد که خودکشی کرده باشد! بلکه در آیات و احادیث صحیح به شدت از خودکشی نهی کرده و به اجماع علماء این عمل از گناهان کبیره قلمداد شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی