| دفترچه

دفترچه ای برای یادداشت،بایگانی و به اشتراک گذاری هرآنچه که ارزشمند است.

| دفترچه

دفترچه ای برای یادداشت،بایگانی و به اشتراک گذاری هرآنچه که ارزشمند است.

|  دفترچه

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

امام اِبْنِ عَبْدُالبَرّ، ابوعمر یوسف بن عبدالله بن محمد بن عبدالبر ابن عاصم نَمری (۲۵ ربیع الاخر ۳۶۸- آخر ربیع‌الاول ۴۶۳ق‌/ ۳۰ نوامبر ۹۷۸–۵ ژانویه ۱۰۷۱م) رحمه الله تعالی فقیه، محدث، تاریخ‌نگار و ادیب اندلسی است.

در قرطبه زاده شد و در همان‌جا رشد کرد. پدرش از فقیهان قرطبه بود و او در ۱۸ سالگی پدر را از دست داد،در قرطبه به فراگیری دانشهای معمول آن زمان پرداخت.از استادانش می‌توان به اینان اشاره کرد: ابوالولید ابن فَرَضی، ابوعمر طَلْمَنَکی، قاسم بن اصبغ بیانی که نزد او حدیث خواند،ابوعمر ابن مکوی، سعید بن نصر، احمد بن فتح تاجر، احمد بن قاسم تاهرتی بزاز که کتابهای محمد بن جریر طبری را به نامهای صریح السنة، التبصیر و فضائل الجهاد، نزد او خواند، قاضی ابن صفار و ابن جسور که ذیل المذیل را نزد او خواند.

کتاب فوق یکی از کتابهای نفیس تالیف شده به دست این عالم به اصطلاح امروزی اسپانیایی مسلمان اهل سنت و جماعت در رابطه با تراجم و علم رجال و صحابه شناسی ست که به عنوان یکی از مهمترین مصادر و منابع علمی اهل سنت نیز شناخته می شود.کتابی که منبع مهمی برای موخین مشهوری همچون امام ذهبی و ابن اثیر و ابن حجر عسقلانی و...محسوب می شده است.

هم اکنون و ضمن سعی بر جلوگیری از هرچه بیشتر طولانی شدن متن پُست،شما می توانید نسخه آندرویدی و رایگان این کتاب گرانبها را با امکاناتی از جمله قابلیت جستجو در متن کتاب،فهرست،قابلیت کپی و به اشتراک گذاری ساده مطالب و...به راحتی دریافت نمایید.


  • اسکرین شات و لینک دانلود:

   


دریافت نرم افزار
حجم: ۱۷.۸ مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی